Visie van DOEN!
Door slim te denken en veel te DOEN! komen veranderingen in organisaties snel tot stand.
De aanpak van DOEN! is enerzijds het aandragen van praktisch uitvoerbare oplossingen voor zowel organisatorische als commerciële problemen en anderzijds het operationeel begeleiden van de uitvoering.
Het doel: behalen van een beter rendement.
DOEN! onderscheidt 3 terreinen:
• Projecten
• Mensen
• Organisaties
Projecten
Fantastische commerciële concepten sterven soms een vroege dood op de ontwikkeltafel als er te lang over nagedacht en gesproken wordt. De vrees voor mogelijke valkuilen wint het dan van de kans op succes. Nadenken is goed en noodzakelijk, maar operationeel ervaring opdoen is naar onze mening van onschatbare waarde. Je ervaart zo welke valkuilen er zijn en hoe deze vermeden kunnen worden Door die ervaring kom je sneller bij je doel en bovendien met een beter eindresultaat.
DOEN! treedt op als projectleider en zorgt ervoor dat de kansen het zullen winnen van de bedreigingen. Mede door een enthousiaste en resultaatgerichte aanpak wordt uw project snel en met goed resultaat afgerond.
Mensen
Commercieel resultaat is direct afhankelijk van de prestaties van uw medewerkers. Uw succes wordt mede bepaald door de tijd die u in hen investeert. Cursussen en trainingen vormen een prima basis. Maar: hoe gedraagt uw buitendienstmedewerker zich dagelijks bij de klant? Hoe vaak gaat u op pad met uw buitendienstmedewerkers om hun commerciële motivatie en slagvaardigheid te observeren? En hoe vaak komt u in uw eigen winkels om te zien hoe (commercieel) uw medewerkers omgaan met uw klanten?
DOEN! werkt als verlengstuk van uw uw management. Wij begeleiden uw medewerkers daadwerkelijk 'on the job'. Met als voornaamste doel: het verhogen van uw omzet en klanttevredenheid.
Organisaties
Volgens de visie van DOEN! moeten commerciële organisaties enerzijds resultaatgericht maar anderzijds kostenbewust zijn. Dat betekent onder andere open communicatie en overeenstemming over inschatting van de omzet en resultaten. Dagelijkse verkoopinformatie en de mentaliteit om te aan pakken zorgen ervoor dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren. 'Overtollig vet' in uw organisatie drukt uw financiële resultaat en zet u dus op een achterstand ten opzichte van uw concurrenten. Verkeerd bestede tijd is vaak onzichtbaar en kost kapitalen. Commerciële drive in de hele organisatie is een absolute vereiste om succesvol te kunnen zijn.
DOEN! brengt de slagvaardigheid van uw organisatie in kaart en ondersteunt het management erbij om op een pragmatische manier uw organisatie meer resultaatgericht in de steigers te zetten met als einddoel een beter rendement.